Saturday, June 5, 2010

Projek yang siap...

Kali ni aku masukkan projek yang aku telah buat...sepasang baju kurung mak bonda dan sehelai blouse anak dara ku itu...ni dh siap 2 @ 3 minggu lepas..tp aku tangguhkan n3 nya sbb dilanda KEMALASAN yang amat sangat...

Dari pandangan belakang.

Blouse anak dara ku itu aku buat dari kain jersey....sebenarnya kain tu utk dibuat blouse aku tp.......oleh krn aku pakai pattern dari oversea..dan aku x kreatif..jd hasilnya x memuaskan..ha ha ha..aku bukan macam N.A.I yang boleh adjust pattern..aku mmg mls nk memkirkan solutionnye..jd setelah siap blouse yg x menjadi tu..terus aku amik gunting n bj anak aku terus gunting..ha ha ha mcm refashion pulak gayanya...jadi
la simple blouse tu...


Hadapan baju...

Baju kurung makbonda pulak...aku buat baju kurung piping....makbonda mmg suka psg piping kt bj kurung dia..aku pun layan aje..sbb sambil2 tu leh prektis psg piping.

Kain baju ni makbonda dh bg lama untuk dijahit...bulan nov 2009...amik ko..lama gile aku peram kain makbonda..x terkata makbonda bila bj nya lmbt siap....ni aku siapkan sbb ada kenduri masa cuti sekolah ni....

2 comments:

  1. ok la tu, dr blause mak jadi dress untuk anak...kira byk idea la juga tu...

    ReplyDelete
  2. hema tu hasil idea duk tgk rmi bloger duk refashion...tu yg jd g2...klu idak..x tau le blouse tu jadi apa

    ReplyDelete