Tuesday, October 20, 2009

Baju Kurung Lagi...


Ni baju kurung yang baru siap jahit ahad lepas...sebenarnya harga kain ni x der la mahal pun..rm10 untuk sepasang di nilai square...saja aku beli...untuk prektis jahit...tp kain ni sebenar dah lama terperap dalam kotak. lepas dh potong kainnya aku perap lagi sehingga secukup rasa...

Lepas raya hari tu aku carigali balik kain yg dh potong nih..terus cantum2 tu pun dkt 2 minggu baru siap...mcm mn ni k khaty??? boleh ker jadi tukang jahit mcm ni...

Mengambil masa 2 minggu kerana setiap kali aku pegang kain..hanya sempat 10minit utk jahit..anak dara kecik terus datang untuk menolong..terpaksa di hentikan aktiviti tu...akhirnya dengan jayanya aku berjaya siap menjahit baju tersebut dlm masa 2 minggu...

2 comments:

  1. ok larr tu...kadang2 bila mood jait tu DOWN ambil masa nak UP. tapi bila da UP...and AWAYyy..terus siap.

    kemas jahitannya...if pakai sedap tu tandanya sukseslah...lagi satu bhg bahu mesti drop kata Kak Nab lerrr..he..he..
    http://kaknab-jomjahit.blogspot.com/ (pro lagi pada akak - kenal kat alamaya WMC)

    ReplyDelete
  2. betul tu k khaty bila mood nk menjahit tu dh down...nk up blk aduss..bercinta...tp bila dh menggembus nk jait ada pulak halnya...

    bahu tu skrg sy ikut petua akak bagi...drop..blog k nab tu slalu gak jenguk...cr info2 ttg jahit ni...

    ReplyDelete