Friday, October 9, 2009

Mesin Jahit ku

Dh lama nk mskkan n3 mesin jahit ni....tujuannya bukanlah menunjuk2 cuma ingin berkongsi. tiada apa yg hendak dibanggakan...cuma sebagai kenangan dimasa hadapan.

Mesin pertama yang aku beli ialah mesin jahit Harmony 2049 ini aku beli pada tahun 2007 semasa mengandungkan Fatin Humaira 6 bulan. Dh lama sebenarnya mengidamkan mesin jahit ni setelah melihat mesin jahit kakak ku...tetapi kewangan tidak mengizinkan...tetapi setelah sekian lama... memendam rasa akhirnya aku membelinya jua....hik hik hik...itupun secara ansuran kad kredit selama 6 bulan dan paling best aku dapat membeli pada saat2 akhir sebelum kenaikkan harga mesin jahit tersebut iaitu harga RM 1799.00 dan aku org terakhir dikedai yg terletak di Kota Raya, keluarnya aku dari kedai tersebut ditemani oleh staf2 Mostwell...baik2 adik2 nih siap menolong aku mengangkat mesin jahit ni sampai ke bawah memandangkan masa tu perut aku sudah pun membuyung...dan hubby lom smpi dari Ipoh.Tetapi kursus yang ditawarkan tidak aku ikuti kelasnya...x larat...



Dan sekarang, pada bulan Sept. 09 aku membeli pula mesin jahit tepi idaman kalbu ku juga...ekceli aku menginginkan mesin jahit tepi highspeed tetapi memandangkan tiada ruang untuk diletak...disebabkan aku tinggal di rumah mertua ku beli aje yg portable. Sebenarnya sudah lama aku gila bayang dengan mesin jahit tepi..kerana dengan adanya mesin ini kerja menjahitku yg x seberapa itu akan lebih lancar...memandangkan aku mmg malas untuk kedai...dan aku ingin menjahit baju2 anak ku maka adalah lebih baik jika aku ada sebijik...itulah percaturan didalam kepala ku....

Seperti masalah sebelum ini..kewangan menjadi penghalang...ku pendam jua di dalam hati ku...ku kira2 tahun depan ku target nk membelinya...tetapi alhamdullilah...rezeki datang kepada ku sempena nk menyambut Syawal yg mulia...tanpa disangka, bos aku memberi duit raya sebanyak RM 1,000.00..... wah...banyaknya jugak...bukan bonus tau...DUIT RAYA...

Terus aku target aku ku guna duit ini sebaik mungkin....dan akhirnya ini la yang aku dapat...Mesin Jahit Tepi Jelita. Ku beli ini dari kedai LSN yang femes di WMC tu...dan mesin ini dibeli pada harga promosi..iaitu RM 995.00, harga asal RM 1,195.00...keluaran baru LSN.



Alhamdulillah 2 mesin idaman sudah bersatu diatas meja...untuk kegunaan ku. Insyaallah ku guna sebaik mungkin..

3 comments:

  1. Alhamdullilah...dimana ada kemahuan di situ ada jalan...sesuatu impian tu actually ialah doa...SEMOGA SUCCESS SELALU hendaknya..AMIN.

    Bila boleh ambil tempahan? Kurung moden dah boleh kjait kan? kan?..

    ReplyDelete
  2. Tempahan....x tau lg bila...mcm x sedia je lagi..kurung moden dh boleh jahit dh....rasa mcm byk lg prektis n blaja...

    ReplyDelete
  3. cemana ngan mesin jahit jelita tu? ok tak ???

    ReplyDelete