Wednesday, September 7, 2011

Suka Suki JUKI....


1 lagi menjadi koleksi...

Setelah sekian lama duk survey sana sini akhirnya awal bulan puasa haritu aku membawa balik Juki ni ke rumah aku di Damai...alhamdullilah...tercapai 1 lagi hajat aku. dh lama duk usha mesin jahit industri..tp thn ni br ada rezeki nk memiliki ni...

Mula berhajat nk amik En. Brother...tp akhirnya En.Juki jugak aku pilih...sbb aku rasa bunyi agak senyap sedikit dan lembut sedikit...

Mungkin mesin ni aku guna untuk projek Cadar n Baju kot....tengok la nnt...Mr Hubby dh geleng kepala..berapa banyak nk pki mesin ni..hi hi hi..insyaallah mesin ni akan digunakan sepenuhnya pada masa depan...

Buat masa skrg masih belum mahir menggunakkan nyer...br skali try test guna..mmg best laju jer...sampai terbabas2 he he he...

Sebelum terlupa aku bli mesin jahit ni SewTech machinery...

6 comments:

  1. wahhh bestnya dah dah mesin laju niii.. saya beli NV90e arituh pon kat sewtech... masa tuh usha2 mesin industri dia rekomen JACK, adik saya pon pakai JACK, ok lah utk beginner mcm saya sbb boleh control kelajuannya n agak senyap. tak pernha testing Juki lg

    ReplyDelete
  2. he he he dkt skit..bli kt situ..jack yg baru tu mcm x berani nk bli..sbb dia ckp tu br lg model tu..tp mmg senyap..mmg laju..aritu test jait baju terbabas2...sok2 ok la kot...

    ReplyDelete
  3. wahhhh bagus2...guna mesin industri untuk ambil upah jahit dgn jaya nya sangat berkesan...laju..ehehehehhe..mesin biaas cik sue leh siapkan cuma 2 pasang shj sehari..tapi dgn industri sampai 6 pasang sehari....nnti mesin biasa da tak mau layan hikhikhik..time tertentu je nk guna pun..

    ReplyDelete
  4. bestnya... baru perasan ajnie dah sambar juki. jealousnya.. kalau tengok harga kat sewtech machinery tu mcm ok la harga dia, sebab last time saya tanya kat tempat saya 2nd hand baru dapat harga tu.

    ReplyDelete
  5. Nai tp juki yang ni made in china..bukan japan...sbb tu murah skit...depa kt skrg kbykan sume china...maybe yg nai tgk tu..made in japan kot..sbb tu mhl lagi harganya..

    ReplyDelete
  6. salam kak...sy pun baru beli mesin jahitjuki...tapi laju sangat...sampai x sempat kontrol jahitan...macam mana nak pelankan dia yer...

    ReplyDelete