Wednesday, February 24, 2010

Cerita Semalam...

Petang semalam selepas balik kerja aku sempat ke Jakel, Nagoya jugak Kamdar…masa tengah hujan lebat tu aku kesana…adui ikut hati malas sebenarnya..tapi kerana ada customer order tudung sekolah dan stock kain tudung warna putih x der dalam simpanan so aku terpaksa redah jugak ke KL..bukan naik basikal pon..tapi aku naik STAR dari Ampang…ikut hati mahu jer postpone pergi sana…

5 mtr kain Lycra dari Jakel untuk tudung…

Dah sampai KL lepas ke Jakel aku terus jer redah hujan berlari pecut 100m anak2 ke Nagoya…Opps sebelum tu aku singgah dulu kt kedai Madras berdepan ngan apa???? SSM ke hapa nama wisma tu…kt situ aku pernah nmpk kain english cotton so aku singgah ler…dh sangkut 1 kain..aku beli ler 1 mtr…dlm kepala nk buat beg…salesgirl tu heran nengok aku amik 1mtr jer...dia tnya akak nk buat apa beli 1 mtr…sibuk la ko suka ati aku ler nk buat apa..he he he….x der la..mcm tu aku ckp buat beg..buat benda kecik2 jer…ahaks confident jer akak jawab….pdhal…aku nk lepaskan gian ler…tu beli 1 mtr jer…

Perjalanan diteruskan ke Nagoya…tawaf kt Nagoya bahagian cotton lagik…puas..telek sana telek sini…amik ko sangkut lagi…kt cni aku beli 3 corak…2 cotton 1 flannel (klu x silap ler..) comel sgt rasa corak dia mcm corak cotton…dlm kepala dh pk nk wat baju untuk humaira…

Last sekali aku redah ke Kamdar pulak…mulanya nk ke Nagoya sebelah Kamdar tp dh tutup…so p kamdar, sangkut lagi..adui…sebenarnya ternampak kain cotton corak baju askar tu..ha ha ha berkenan corak nih bila tgk blog dura…so apa lagi aku rembat ler…aku plan nk buat skirt…anak aku pki ker skirt..anak aku tu jenis tomboy skit…skirt ker gaun ker dress ker…payah skit nk pakai…rimas kot..dh biasa berseluar jer…

Corak askar…dari Kamdar, Stripe dari Nagoya…

Agak puas hati dengan hasil rembatan ptg smlm terus aku balik dengan senang hati….bukak calculator kira2 adui dekat rm 70 jugak aku habis beli cotton SAHAJA..itu pun aku beli yang murah2 disamping berhati2 dengan bisikan hati aku nih…


Kain Flannel banyak lagi corak dia…



Dari atas kanan.. English Cotton dari kedai Madras, Biru kanan…flannel, Atas kiri (Kuning) heavy cotton kot…dari Nagoya,Kiri bawah 2 tu..(purple + mcm orange skit)..tu dari kamdar…beli 1 mtr percuma 1 mtr..

Balik rumah baru terpk…bila aku nak jahit sume ni??????? Tudung pun byk lagi x jahit….waaaaaarghhhhhhh….

N3 ni ditulis utk KHAS jeleskan pemilik blog Jarum & Benang….ha ha ha….kakak aku jugak tu..biar dia tension skit…tengok kain aku…lenkali leh la aku soping utk dia….aku release tension pakai duit dia…ha ha ha…


1 comment: